Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2018

Ημερίδα ενημέρωσης για το πρόγραμμα «Μία Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ»


Το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ» σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων και την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας διοργάνωσε την Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2018 στο συνεδριακό Κέντρο «Ν. Οικονόμου», Ημερίδα - Ενημέρωση για το πρόγραμμα «Μία νέα αρχή στα ΕΠΑΛ».

Το ΝΟΗΣΙΣ, έχοντας στο ενεργητικό του την εμπειρία του προγράμματος «ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ» (1998-2008, σχετικό με σχολικές τεχνολογικές κατασκευές), ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Υπουργείου Παιδείας για τη διοργάνωση και στήριξη του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ». Μέσα στο 2018 εκδόθηκε η υπουργική απόφαση και η απόφαση ένταξης του έργου, που ορίζει το ΝΟΗΣΙΣ ως συντονιστή στην δημιουργία «Σχεδίων Δράσης» στα ΕΠΑΛ (χρηματοδοτούμενων projects) που προωθούν την καινοτομία, τη δημιουργικότητα, την επιχειρηματικότητα στα σχολεία και προβάλλουν τις επιστήμες, την τεχνολογία και τον πολιτισμό.

Κατά τη σχολική χρονιά 2017-2018, 9 ΕΠΑΛ από όλη την Ελλάδα επιλέχθηκαν σαν πιλοτικά και
υλοποίησαν με επιτυχία τα δικά τους σχέδια δράσης, δίνοντας ένα ισχυρό μήνυμα εξωστρέφειας προς την τοπική κοινωνία.

Κατά τη φετινή σχολική χρονιά, όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας θα έχουν τη δυνατότητα να προτείνουν και να υλοποιήσουν τα δικά τους Σχέδια Δράσης. Η ομάδα έργου του ΝΟΗΣΙΣ θα σταθεί αρωγός σε όλες αυτές τις σχολικές μονάδας και θα συμβάλλει στην ομαλή εξέλιξη υλοποίησης τους.

Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα «Μια νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» αποτελεί μια φιλόδοξη δράση που στοχεύει στην αναβάθμιση των Επαγγελματικών Λυκείων και οι βασικές του δράσεις είναι η εφαρμογή εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας στα μαθήματα των Νέων Ελληνικών και των Μαθηματικών, η στελέχωση των σχολείων με ψυχολόγους οι οποίοι θα στηρίξουν ψυχοκοινωνικά τους μαθητές και θα οργανώσουν τη δικτύωση των σχολείων με υποστηρικτικές δομές ψυχοκοινωνικής υγείας της περιοχής, ο εξοπλισμός των σχολείων με υποδομές τηλεδιασκέψεων - τηλε-εκπαίδευσης και η ενεργοποίηση και προώθηση του θεσμού του Συμβούλου Καθηγητή με στόχο τη δημιουργία γέφυρας επικοινωνίας μεταξύ μαθητών και συλλόγου διδασκόντων, την αντιμετώπιση συγκρούσεων, τη βελτίωση του κλίματος στη σχολική κοινότητα, τον εντοπισμό των προβλημάτων που αναστέλλουν τη μαθησιακή πρόοδο και την αυτό-βελτίωση του ίδιου του εκπαιδευτικού.