Με σημαντικές αλλαγές, οι οποίες θα βελτιώσουν τη λειτουργία
του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος, ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά 2016-17.
Από το σχολικό έτος 2016-17 το ΕΠΑΛ αποκτά μια νέα δομή με
την οποία αποφεύγεται η πρόωρη ειδίκευση, εξασφαλίζεται η παροχή στέρεων
γενικών και τεχνολογικών γνώσεων, δημιουργείται ένα ενιαίο μοντέλο
επαγγελματικού σχολείου, παρέχονται περισσότερες επαγγελματικές και
εκπαιδευτικές διέξοδοι στους αποφοίτους.
Το νέο ΕΠΑΛ θα έχει την εξής δομή:
Β΄ ΤΑΞΗ με διαχωρισμό σε τομείς τεχνικο-επαγγελματικών
σπουδών και
Γ΄ ΤΑΞΗ με διαχωρισμό των τομέων σπουδών σε επιμέρους
ειδικότητες.
- Στους απόφοιτους. χορηγείται, απολυτήριο Λυκείου, ισότιμο
του Γενικού Λυκείου και Επαγγελματικό Πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 4.
Διευρύνεται η δυνατότητα της πρόσβασης των αποφοίτων στα
ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ, Στρατιωτικές σχολές, σχολές Αστυνομίας, Πυροσβεστικής, Εμπορικού
Ναυτικού μέσω των ειδικών πανελλαδικών εξετάσεων, με ειδικό ποσοστό θέσεων.
Τους δίνεται επίσης η δυνατότητα να εισάγονται σε σχολές και τμήματα των
Πανεπιστημίων με ποσοστό επιπλέον θέσεων 1%.
Ξεκινά σταδιακά από τη σχολική χρονιά 2016-17, ο νέος θεσμός
του προαιρετικού «Μεταλυκειακού Έτους-Τάξη Μαθητείας», με το οποίο δίνεται η
δυνατότητα ασφαλούς ένταξης στην εργασία των αποφοίτων, υπό την εποπτεία του
σχολείου, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, μισθό στο 75% του κατώτατου μισθού και
ασφάλιση και συμπληρωματικής εργαστηριακής εκπαίδευσης στο σχολείο. Μετά από
εξετάσεις πιστοποίησης απόκτηση πτυχίου επιπέδου 5.
Οι αλλαγές ξεκινούν σταδιακά, από το σχολικό έτος 2016-17
και θα λειτουργήσουν ως «γέφυρα» από τη υπάρχουσα στη νέα δομή των ΕΠΑΛ. Έτσι,
το σχολικό έτος 2016-17 η Α΄ και η Β΄ τάξη θα έχουν νέα δομή και πρόγραμμα ενώ
η Γ΄ (καθώς και η Δ΄ εσπερινών) θα ακολουθεί τη δομή του υπάρχοντος συστήματος.
Υπενθυμίζουμε τέλος, την επαναλειτουργία σημαντικών τομέων
και ειδικοτήτων, που είχαν καταργηθεί λόγω της διαθεσιμότητας 2500
εκπαιδευτικών της ΤΕΕ, από την προηγούμενη σχολική χρονιά 2015-16.
ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ
Για όλα τα γνωστικά αντικείμενα δημοτικού, γυμνασίου και
λυκείου δημιουργήθηκαν στο ΙΕΠ επιτροπές που εργάστηκαν για τον εξορθολογισμό
της διδακτέας ύλης, στοχεύοντας στα εξής: η διδακτέα ύλη να είναι αντίστοιχη
των δυνατοτήτων των μαθητών/τριών κάθε ηλικίας, και εφικτό να ολοκληρωθεί εντός
των ωρών που διατίθενται, η έκταση της διδακτέας ύλης και η ποσότητα των
πληροφοριών να περιορισθεί, ώστε να εξασφαλισθεί χρόνος για διερευνητική,
βιωματική μάθηση, η διδακτέα ύλη να επικεντρώνεται στα σημαντικά
τμήματα/έννοιες και να επιδιώκεται εμβάθυνση σε αυτά, ενώ τα υπόλοιπα στοιχεία
να προσεγγίζονται συνοπτικά.