Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2015

Σχολικός λαχανόκηπος: Σκέφτομαι - Συνεργάζομαι - Δρω

Η δημιουργία και διατήρηση σχολικού κήπου είναι μια διαδεδομένη πρακτική σε παγκόσμιο επίπεδο, στην οποία συμμετέχουν όχι μόνο εκπαιδευτικοί και μαθητές αλλά ολόκληρες κοινότητες. O σχολικός κήπος ως ένα πολυσχιδές περιβάλλον μάθησης, ανταποκρίνεται στις σύγχρονες τάσεις της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και προωθεί βασικές επιδιώξεις της σύγχρονης εκπαίδευσης.
H συμμετοχή στη καλλιέργεια σχολικού κήπου αυξάνει το ενδιαφέρον του μαθητή για μάθηση αφού ο ίδιος συμμετέχει ουσιαστικά στη διαδικασία της μάθησης μέσω της έρευνας, της ανακάλυψης και της δημιουργίας.
Επιπλέον, βελτιώνεται η επίδοση του μαθητή, καλλιεργούνται συνεργατικές και οργανωτικές δεξιότητες, το αίσθημα ευθύνης, της υπομονής και της επιμονής  όπως επίσης και θετικές στάσεις απέναντι στο φυσικό περιβάλλον. Επίσης, δημιουργείται η αίσθηση του «ανήκειν» εφόσον ο κήπος
δε φτιάχνεται για τους μαθητές αλλά από τους μαθητές.
Η καλλιέργεια σχολικού λαχανόκηπου μπορεί επίσης να επιδράσει θετικά στην υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών και στη καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας. Επιπρόσθετα, η διατροφή από μόνη της αποτελεί ένα σημαντικό περιβαλλοντικό θέμα εφόσον η παραγωγή, η επεξεργασία, η συσκευασία και η διανομή της τροφής έχουν περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, μαθητές και καθηγητές του τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Διατροφής, στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εβδομάδας 2015 σκέφτηκαν, συνεργάστηκαν και έδρασαν δημιουργώντας το δικό τους λαχανόκηπο στον αγρό του 1ου ΕΠΑΛ Κιάτου.